26 September 2012
Game development ναι ...αλλά πως?

Σε συνέχεια του προηγούμενου θέματος για το game development και ύστερα απο παροτρύνσεις φίλων για το πως μπορεί να φτιαχτεί ένα τέτοιο παιχνίδι αποφάσισα να καταθέσω την μικρή σχετικά εμπειρία μου. Επομένως, αν θέλετε και εσείς να γίνετε indie game developers, δείτε απο που μπορείτε να ξεκινήσετε!

Αν υποθέσουμε ότι έχουμε βρεί το σενάριο, την ιδεά και το τι θέλουμε να βγεί σαν τελικό παιχνίδι τότε παιρνάμε στο πιο σημαντικό βήμα. Την επιλογή της Game Engine. Τον συγκεκριμένο όρο θα βαρεθείτε να τον διαβάζετε στο συγκεκριμένο άρθρο οπότε θα δώσω μια μικρη ερμηνεία του. Εκτενέστερη ανάλυση μπορείτε να βρείτε εδώ αν δεν βαριέστε! Η Game Engine αποτελεί την καρδιά του παιχνιδιού μας. Είναι ένα software στο οποίο έχουν οριστεί πολλές παράμετροι όπως: (I) ο τρόπος που θα εμφανίζονται τα γραφικά, (II) ο τρόπος που θα κινείται ο παίχτης, (III) οι αλληλεπιδράσεις με το περιβάλλον και πολλά άλλα. Η κατασκευή ενός τέτοιου software είναι πολύ (εώς πάρα πολύ) δύσκολη, περίπλοκη και χρονοβόρα. Ευτυχώς για εμάς υπάρχουν πολλές αξιόλογες, επαγγελματικές και ελεύθερες προς χρήση Game Engines οι οποίες προσφέρουν πολύ καλές λύσεις. Στο συγκεκριμένο post θα κάνω μια παρουσίαση συγκεκριμένων μηχανών με τις οποίες έτυχε να ασχοληθώ στο παρελθόν. Ξεκινάμε λοιπόν:

 

Torque 3D

Η συγκεκριμένη μηχανή βρίσκεται πρώτη στη λίστα μου λόγω του γεγονότος ότι ήταν η πρώτη μηχανη που χρησιμοποίησα. Με την Torque 3D κατάφερα και έφτιαξα σε διάστημα 3 μηνών ένα πλήρες FPS, με καλό Artificial Intelligence (AI), το οποίο ελάχιστοι κατάφεραν να τερματίσουν! Γενικά, με σχετικά απλές οδηγίες (ακολουθώντας τα tutorials) μπορεί κάποιoς πολύ εύκολα να φτιάξει ένα FPS παιχνίδι. Οι μηχανισμοί του είναι πολύ καλοί και αν η υποστήριξη απο τους developers ήταν καλύτερη, σίγουρα θα κέρδιζε μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.

 

UDK (Unreal Developer's Kit)

Η UDK αποτελεί, κατά την προσωπική μου άποψη, τη ναυαρχίδα των games engines. Με πολύ καλό rendering εικόνων και ένα πολύ καλό σύστημα προγραμματισμού για αρχάριους (δεν απαιτεί τη γνώση κάποιας γλώσσας προγραμματισμού) αποτελεί την καλύτερη λύση για την δημιουργία ενός πολύ ποιοτικού και αξιόλογου παιχνιδιού. Εξάλλου τα παιχνίδια που έχουν φτιαχτεί με την συγκεκριμένη μηχανή έχουν μείνει ανεξίτηλα στη μνήμη όλων μας. Τα μοναδικά της μεινοκτήματα αποτελούν οι σχετικά μεγάλες απαιτήσεις για την εγκατάστασή της και οι πάρα πολλές επιλογές που προσφέρει, σε σημείο που σε μπερδεύει αντί να σε διευκολύνει. Τη συνιστώ πάντως ανεπιφύλακτα για αρχάριους με υπομονή καθώς προσφέρει πολύ καλό support.

 

Unity 3D

Το αντίπαλο δέος της UDK. Στο internet θα βρείτε άπειρα flamewars ματαξύ των δύο μηχανών σχετικά με το ποια μηχανή είναι η καλύτερη για indie developers. Αξιόλογοι τίτλοι έχουν κυκλοφορήσει με την Unity 3D και πιο συγκεκριμένα απο πολλούς indie developers. Προσωπικά, δεν με έχει πείσει αρκετά ώστε να ασχοληθώ μαζί της. Παρ'όλα αυτά θα ήθελα να την δώ πιο προσεκτικά ή να με πείσει κάποιος παραπάνω για την αξία της. Ως πλεονέκτημα προβάλλει το γεγονός ότι είναι free αλλά η βασική της έκδοση δεν προσφέρει σχεδόν τίποτα. Για την δημιουργία ενός παιχνιδιού, η συγκεκριμένη μηχανή απαιτεί πολλά επιπλέον εργαλεία τα οποία μπορείτε να βρείτε στα διάφορα forums (δεν είναι όλα free!).

 

Cry Engine 3

Η μηχανή του Cry Engine αποτελεί την καλύτερη Game Engine που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή με δυνατότητες που πργματικά σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό. Η επεξεργασία των γραφικών θυμίζει ταινία καθώς χρησιμοποιούν τις τελευταίες τεχνολογίες. Οι λόγοι για τους οποίους δεν την προτείνω είναι γιατί απαιτεί PC με απίστευτες δυνατότητες για να τρέξει και είναι πάρα πολύ περίπλοκη στο χειρισμό της για έναν αρχάριο.

 

Υπάρχουν και άλλες αξιόλογες 3D Game Engines οι οποίες έχουν ξεχωριστά χαρακτηριστικά αλλά δεν είχα ποτέ τον χρόνο να ασχοληθώ μαζί τους. Τέτοιες είναι η Shiva 3D και η Ledwerks Engine

 

Construct και Game Salad

Αυτές τις δύο μηχανές τις βάζω μαζί γιατί προσωπικά αποτελούν διαμάντα στο χώρο του 2D και η κατασκευή παιχνιδιών με αυτές είναι παιχνίδι. Αν θέλετε να φτιάξετε απλά παιχνίδια για κινητά και για web-browsers τότε εδώ πρέπει να καταλήξετε. Η Construct έχει πιο απλό menu γεγονός που την κάνει πολύ εύχρηστη και με λίγο διάβασμα στο forum (το πολύ 2 ωρών) μπορείτε να έχετε ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι. Το Game Salad αρχικά είχε κυκλοφορήσει μόνο για Mac και μπορούσες πολύ γρήγορα να φτιάξεις παιχνίδια για iPhone. Πριν απο λίγους μήνες κυκλόφορησε και η (beta) έκδοση για Windows οπότε μπορείτε τώρα πολύ απλά να την χρησιμοποιήσετε. Ή Game Salad αποτελεί σημαντικό εργαλείο στην βιομηχανία των iPhone games.

 

 

RPG maker

Αν θέλετε να φτιάξετε RPG παιχνίδι τότε δεν χρειάζεστε τίποτα άλλο παρά το RPG maker VX ACE. Έπεσα καταλάθως πάνω σε αυτή τη μηχανή και έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Απίστευτη βάση δεδομένων, έτοιμοι κόσμοι, χαρακτήρες, levels, όπλα και ότι μπορείτε να φανταστείτε. Είναι πραγματικά κορυφαία! Το μόνο μειονέκτημα έιναι οτι το τελικό παιχνίδι δεν μπορεί να παιχτεί full screen. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν το αλλάζουν αφού όλα τα υπόλοιπα είναι απλά τέλεια. Δείτε το παρακάτω video και σίγουρα θα συμφωνήσετε μαζί μου.

 

Game Maker

Το Gamemaker αποτελεί μία απο τις κλασσικές μηχανές για 2D παιχνίδια. Έχει χρησιμοποιηθεί, και χρησιμοποιείται ακόμα, απο πολλούς σχεδιαστες για την κατασκευή ολοκληρωμένων παιχνιδιών. Παρέχει ένα visual event driven σύστημα καθώς επίσης και τη δυνατότητα για άμεσο προγραμματισμό. Έχει ισχυρή κοινότητα και σίγουρα θα βρείτε εύκολα tutorials για την συγκεκριμένη μηχανή.

 

 

Αυτές ήταν οι Game Engines που έχω χρησιμοποιήσει ή μου έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον στο παρελθόν. Υπάρχουν ακόμη πάρα πολλές, άλλες με πληρωμή και άλλες ελεύθερες, αξιόλογες μηχανές. Αυτό που έχει σημασία είναι να επιλέξετε τη μηχανή που μπορείτε να χειριστείτε πιο εύκολα και παράλληλα να καλύπτει τις ανάγκες του παιχνιδιού που ετοιμάζετε. Τέλος, διαβάστε και το licencing των μηχανών πριν της χρησιμοποιήσετε για καλό και για κακό.

Και μία τελευταία συμβουλή για τους indie game developers: ΥΠΟΜΟΝΗ!

Περιμένω τα σχόλια και τις προτάσεις σας.

Tags
Similar
Comments
Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Εφόσον χρησιμοποιείτε το web-site μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookie απο εμάς.Μάθετε περισσότεραΑποδοχή