18 September 2012
Game development γενικά και ...ειδικά!

Η αφορμή για το συγκεκριμένο post δόθηκε απο τη βράβευση ελληνικής εταιρείας παιχνιδιών για πρώτη φορά στα Webby Awards γνωστά και ως “Όσκαρ του Internet”. Συγκεκριμένα, βραβεύτηκε η εταιρεία RebelCrewGames για το παιχνίδι BallilandXL. Αν και δεν ήταν η πρώτη διάκριση για το συγκεκριμένο παιχνίδι, παρ'όλα αυτά σίγουρα αποτελεί μια μεγάλη επιβράβευση. Την είδηση μπορείτε να την βρείτε εδώ

Ορίστε μια γεύση απο το συγκεκριμένο παιχνίδι:

 

Όπως ανέφερα και προηγουμένως, η βράβευση της RebelCrewGames υπήρξε η αφορμή για το συγκεκριμένο post. Ο πραγματικός λόγος είναι ότι το game development αποτελεί ίσως τον αγαπημένο μου χώρο προγραμματισμού (αν και ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος!) και πάντα με ενδιέφεραν τα νέα και η πορεία των αντίστοιχων εταιρειών απο τεχνικής άποψης. Επ' ουδενί δεν θεωρώ τον εαυτό μου game developer, παρ'όλα αυτά έχω ξοδέψει αρκετές μέρες πάνω απο game engines και game scripts ώστε να μπορέσω να κάνω τις ιδέες μου παιχνίδια (όχι πάντα με απόλυτη επιτυχία...). Όταν ανφέρομαι στον όρο game development εννοώ τα serious games και όχι παιχνίδια λογικής angry birds, hungry chickens, laughy donkeys κτλ... Δεν έχω τίποτα εις βάρος αυτών των παιχνιδιών ούτε προς τους αντίστοιχους developers αλλά δεν είναι ποτέ το είδος που με ενδιέφερε προγραμματιστικά. Εξάλλου, έχω και εγώ περάσει πολλές ώρες παίζοντας τα συγκεκριμένα παιχνίδια με μεγάλη αφοσίωση.

Ο όρος game developer είναι λίγο παραξηγημένος γενικά και κυρίως στην Ελλάδα. Αν σε ρωτήσουν τι δουλειά κάνεις και απαντήσεις “Είμαι game developer.” πιθανότατα η απάντηση που θα πάρεις είναι “Α! Οκ … ” με κάπως περίλυπο-συμμπονετικό ύφος μην έχοντας στην ουσία συνειδητοποιήσει την δυσκολία της δουλειάς! Το game development είναι ίσως ένα απο τα δυσκολότερα ήδη προγαμματισμού τόσο στη λογική του όσο και στην υλοποίησή του καθώς απαιτεί απο τον σχεδιαστή πολύ καλές δεξιότητες και γνώσεις γύρω απο τις τελευταίες τεχνολογίες. Επίσης, ένας game developer απο μόνος του, δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα. Για να φτιαχτεί ένα σωστό παιχνίδι χρειάζεται, εν συντομία, σενάριο, κατασκευή της λογικής του παιχνιδιού και επένδυση με γραφικά και ήχο. Επομένως, αν υποθέσουμε ότι ένα άτομο αναλαμβάνει να φτιάξει εξ ολοκλήρου ένα παιχνίδι μόνος του, θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει όλα τα πιθανά προβλήματα γεγονός που θα του πάρει πολύ χρόνο και κατα πάσα πιθανότητα θα τον οδηγήσει σε αδιέξοδο και εγκατάλειψη της ιδέας.

Επίσης, ο game developer δεν απολαμβάνει κανενός είδους ελαφρυντικό! Το παιχνίδι πρέπει να είναι τέλειο είτε προορίζεται για τελικό προϊόν είτε για απλή παρουσίαση. Σκεφτείτε πόσες φορές έχετε αφήσει κάποιο παιχνίδι, απλά και μόνο επειδή ο ήρωας κόλλησε κάπου, είναι βαρύ για τον υπολογιστή σας, δεν σας αρέσει η κίνηση της cameras, το όπλο που κρατάει δεν εφάπτεται 100% στο χέρι του ήρωα και δήθεν σας ενοχλεί στην πορεία του παιχνιδιού κτλ... Όλα τα προηγούμενα καταστρέφουν το feeling του παιχνιδιού όπως λένε (...ναι καλά). Τότε γιατί χρησιμοποείτε internet browsers με μεγάλα memory leaks (ποιος άραγε?), σουίτες γραφείου που κρασάρουν απο το πουθενά, λειτουργικά συστήματα που στην ουσία δεν σας ανήκουν (καμιά ιδέα?) κτλ... Η απάντηση στο ερώτημα αυτό αποτελεί το γεγονός ότι ένα παιχνίδι είναι φτιαγμένο για να σας/μας ευχαριστεί και γι'αυτό δεν δεχόσαστε/δεχόμαστε τίποτα χειρότερο απο το τέλειο...

Στην Ελλάδα, ο χώρος του game development είναι λίγο αποκομένος και κινείται κάπως σε στενά πλαίσια. Μια θετική κίνηση που τράβηξε το ενδιαφέρον μου (και όχι μόνο το δικό μου απ'όσο γνωρίζω) είναι η ίδρυση του HGDA ενός πολλά υποσχώμενου συλλόγου για τους Έλληνες game developmers.

images

Έχοντας βρεθεί απο κοντά σε συγκεντρώσεις του συλλόγου, οι οποίες είναι ανοιχτές για το κοινό, διαπίστωσα ότι υπάρχουν άνθρωποι με αρκετές δυνατότητες και εταιρείες οι οποίες μπορούν να στηρίξουν μεγάλα projects. Το μόνο ίσως μελλανό σημείο είναι η επιμονή κάποιων εταιρειών σε flash-based λογικής παιχνίδια. Αυτό αποτελεί προσωπική άποψη και θα χαιρόμουν πολύ να διαψευστώ. Προτείνω ανεπιφύλαχτα λοιπόν σε όποιον του αρέσει ο τομέας του game development να παρακολουθήσει το forum και να έρθει σε επαφή με τον σύλλογο για περαιτέρω πληροφορίες και ενημερώσεις.

Ένα ακόμη ενθαρρυντικό βήμα προς την πιο επαγγελματική και οργανωμένη ανάπτυξη του χώρου είναι η δημιουργία του πρώτου Gaming Innovation Cluster στην Ελλάδα με τη συμμετοχή πολλών γνωστών gaming εταιρειών απο το χώρο της Ελλάδας.

Απο την πλευρά των απαιτούμενων γνώσεων για να ασχοληθεί κανείς επαγγελματικά με το game development το τοπίο γίνεται ακόμα πιο θολό. Στα ελληνικά πανεπιστήμια δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο προς αυτή την κατεύθηνση, αν και σιγά-σιγά γίνονται κάποια μικρά ανοίγματα. Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται καλή γνώση προγραμματισμού και δημιουργίας μοντέλων γραφικών.

Tags
Similar
Comments
Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Εφόσον χρησιμοποιείτε το web-site μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookie απο εμάς.Μάθετε περισσότεραΑποδοχή